2012-09-14

Friday Founds (35)

Agnes

              The Blackhope Enigma  The Dead of Winter  Long Lankin  Dust Girl (The American Fairy Trilogy, #1)


The Blackhope Enigma (The Blackhope Enigma #1) - Teresa Flavin
Tyckte den här boken verkade vara riktigt skoj faktiskt. Handlar om en tjej som tillsammans med sin vän försöker leta rätt på och hämta tillbaka sin styvbror som av misstag lyckats transportera sig in i en gammal renässansmålning. Lite annorlunda handling och det gillar jag. Tycker omslaget är ganska fint också.

The Dead of Winter - Chris Priestly
Här har vi en slags paranormal/fantasy/skräckhistoria. Brukar inte läsa såna här böcker i vanliga fall, dels för att jag tycker att det lätt kan bli lite överdrivet, men en del av de böcker i samma tema som jag har läst tidigare har jag tyckt väldigt mycket om och jag blev faktiskt riktigt nyfiken på den här. Jag gillar när det är lite mystiskt och hemskt och obehagligt och den här boken verkar ha allt det där. Boken har dessutom fått rätt så bra betyg på Goodreads.

Long Lankin - Lindsey Barraclough
Första meningen från bokens Goodreadssida "Beware of Long Lankin, that lives in the moss. . ." fångade mig direkt! Mystik och skräck möter paranormal och historical fiction. Låter som en bra blandning tycker jag. 

Dust Girl (The American Fairy Trilogy #1) - Sarah Zettel
Jättetråkigt omslag, men handlingen verkade rätt okej ändå. Handlar om en tjej som beger sig iväg för att leta reda på sin mamma som plötsligt försvann i en sandstorm. På vägen möter hon en ung luffare som mer än gärna följer med henne och tillsammans försöker de ta reda på vad som egentligen har hänt. Så småningom visar det sig att hon inte är mänsklig...

Frida

          Enclave (Razorland, #1)  Pretty Little Liars (Pretty Little Liars #1)  Amber House  Jekel Loves Hyde

Enclave (Razorland #1) - Ann Aguirre 
Hade inga tankar på att läsa den här när den kom ut april förra året, men precis som med Obsidian som jag hade med i förra veckans Friday Founds, har jag nu blivit väldigt intresserad av den efter att ha läst en hel del positiva recensioner. Jag vet att man inte ska gå helt efter vad andra tycker,  men jag blir alltid så himla nyfiken när en bok som jag tidigare inte ägnat någon större uppmärksamhet åt helt plötsligt får väldigt bra betyg.


Pretty Little Liars (Pretty Little Liars #1) - Sara Shepard
Efter att ha spenderat de senaste dagarna med att kolla ifatt på PLL och nu inte har några fler avsnitt att kolla på, blev jag sugen på att läsa böckerna istället. Är dock rädd att det ska bli som med Vampire Diaries. Att jag älskar tv-serien, men inte alls gillar böckerna som den är baserad på. Någon som både sett tv-serien och läst böckerna och kan berätta vad du tyckte? Är böckerna lika tv-serien eller skiljer de sig mycket åt?

Amber House - Kelly Moore, Tucker Reed, Larkin Reed 
En gotisk paranormal som handlar om en tjej som tillsammans med en vän undersöker ett väldigt gammalt och mystiskt hus som varit i hennes familj ägo i över tre århundraden. Låter ganska så intressant faktiskt och har helt okej betyg på Goodreads. 


Jekel Loves Hyde - Beth Fantaskey 
Har varit intresserad av Fantaskeys "Jessicas Guide to Dating on The Dark Side" ett bra tag nu, men den här låter inte så tokig den här heller. Har i och för sig fått en hel del negativa recensioner, men det har aldrig riktigt hindrat mig tidigare, så jag är beredd att ge den här en chans. 



Detta var alltså böckerna som vi hittat den här veckan. Någon som fångar ert intresse eller som ni kanske redan har läst? :) 

// Agnes & Frida

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken nostalgi med PLL! :) hehe, så bra!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte förtjust i PPL böckerna alls, men det kan bero på att jag såg serien och sen började läsa.
    Det är knappt så man fattar att det är beserad på, när många av de "viktiga" personerna dör eller nte ens finns.

    SvaraRadera
  3. Hart hört att de första PLL inte är speciellt bra men efter den 5 blir de jättebra eller något sånt.. haha, känns lite jobbigt om man måste läsa igenom 5 böcker innan man kommer till de bra ;)

    SvaraRadera