2012-09-15

Nytt i bokhyllan! :)

Har faktiskt försökt att inte köpa så mycket böcker den senaste tiden eftersom jag redan har så många olästa hemma, men har ändå lyckats skaffa mig en liten hög med nya böcker. Skyller det på min födelsedag. ^^ 


The Magicians * Tusen Strålande Solar * Udda verklighet
Fick de här i födelsedagspresent av släktingar. Udda Verklighet har jag velat läsa väldigt länge så blev väldigt glad att jag fick den. Även Tusen Strålande Solar har jag velat läsa ett bra tag. The Magicians har jag aldrig hört talas om tidigare, men både min kusin och moster hade läst den och tyckt mycket om den, så jag hoppas att jag också kommer att gilla den. 

Unearthly * A Temptation of Angles
Dessa två köptes i Science Fiction bokhandeln när jag var på besök i Stockholm i somras. Var nog inne där minst fem gånger, och hade mer än gärna tagit med mig hela butiken för där är så galet mycket böcker som man vill ha, men jag är väldigt nöjd med de två som jag valde till slut.

Bitterblue
Köpte den här för att kunna ta med till signeringen i Kristianstad, men tyvärr hann den aldrig komma. Lite surt, men får skylla mig själv eftersom jag beställde den så sent. Är väldigt glad ändå. Fick ju mitt svenska exemplar av Graceling signerat istället och är supermegaglad över att äga ett inbundet exemplar av Bitterblue, vilket säkert inte hade hänt om det inte varit för signeringen. Den är så fin! 



 Origin * Throne of Glass
Fick även ett presentkort på Adlibris som jag var snabb med att använda upp. Valde två böcker som jag har velat ha hur länge som helst. Ser galet mycket fram emot att läsa dem :D



The Maze Runner * Beauty Queens * If I Die * My Soul To Steal * Birthmarked * I'll Be There * Wake

Hade egentligen bestämt mig för att inte låna fler böcker eftersom jag vill läsa min egna och för att jag knappt läste någon av de böcker som jag lånade i somras, men kan säga att det helt försvann ur mitt huvud när jag klev in i skolans bibliotek. Där fanns ju sååå mycket som jag ville låna. Jag lyckades hålla mig till "bara" sju stycken den här gången och förhoppningsvis så hinner jag faktiskt läsa dem innan de ska tillbaka igen. 

Det här var dock inte alla nya böcker. Har lyckats skaffa mig en hel del e-böcker den senaste tiden också. Tänker att de är bra att ha när jag inte orkar släpa runt på en tjock bok, utan kan läsa i mobilen istället. Alla kommer från Amazon. 

     Untraceable (The Nature of Grace, #1)    Exiled (Immortal Essence, #1)   Summer's Crossing (Iron Fey, #3.5)   Forever Mine (The Moreno Brothers, #1)
     The Girl Born of Smoke Night Marchers (Night Marchers, #1) The Mind Readers (Mind Readers, #1) Sleepers (The Swarm Trilogy, #1)
    Jenny Pox (The Paranormals, #1)  Initiate (The Unfinished Song, #1)  Changelings & Other Stories Glimpse (Zellie Wells, #1)
    Six Moon Summer (Seasons of the Moon, #1)¨ Pyxis: The Discovery (Pyxis, #1)  Solstice: A Novel of the Zombie Apocalypse

// Frida


6 kommentarer:

  1. Woah, vad mycket underbara böcker! :D
    *avundsjuka*

    SvaraRadera
  2. åh, jag vill också skaffa lite nya böcker. jag har alla på min ipad istället! men inget slår pappersböcker. :)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad många. Jag har inte läst någon där, men det verkar vara väldigt bra böcker :)

    SvaraRadera
  4. Åh vill också köpa nya böcker!

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt med en massa böcker. :)

    SvaraRadera