2013-09-29

Bokmässan 2013

Nu är bokmässan slut för min del och det har varit två helt fantastiska dagar. Jag längtar redan till nästa år! Det är något så speciellt med bokmässan - att vara omgiven av bokälskare och böcker! Roligast var helt klart att träffa alla andra bokbloggare på de två träffarna. Så synd att vi bor så långt ifrån varandra och på så sätt kan ses så sällan. Bokbloggsträffar är ju för underbara! 

Tidigt på fredagsmorgonen tog jag tåget från Halmstad till Göteborg och vid halv tio var jag på plats på mässan. Ungefär tio minuter senare hade jag händerna fulla med kassar med böcker och efterhand som dagen gick ökade antalet, vilket resulterade i enorm värk i axlar och nacke. Men det var det värt! (Book haul kommer imorgon!) Förutom att köpa böcker traskade jag omkring bland montrarna, gick på monterprogram och signeringar. Jag lyssnade bland annat på Peter Bergting, Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck och Berättelser från Engelsfors-gänget. Träffade också Jenny Jägerfeld och Boel Bermann! Allt var verkligen superskoj, men framåt eftermiddagen började det bli lite tråkigt att gå runt själv. Man vill ju ha någon att prata och dela upplevelsen med. 


På lördagen gick jag runt med Ebba, Anna och Emelie. Var extremt trött på att bara ha mig själv som sällskap, så det var superskoj att få gå med dem. Sjukt trevliga och underbara alla tre! Under dagen var det dessutom två bokbloggsträffar, en officiell och en inofficiell. Precis som jag skrev i början är det otroligt roligt att träffa andra bokbloggare. Tova och Ingerun hade ordnat jättefint på den officiella träffen med författarintervjuer, goodiebags och bok-och snacksbord. Tummen upp för att att Anna fixade en inofficiell träff också eftersom man fick träffa alla som inte kunde gå på den officiella. Väldigt skoj! :D

På den officiella träffen var det först intervju med Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck. Jag hade redan lyssnat på dem på fredagen, men det var lika roligt andra gången. De är så härliga båda två! På eftermiddagen var det först en mycket rolig och lyckad intervju med Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren och efter det en intressant frågestund med Karin Lemon, förläggare på Bonnier Carlsen. Den sista halvtimmen var det Google Hangout med Kristin Cashore! Jag träffade henne i Kristianstad förra året, men det var självklart superkul att få höra henne berätta om böckerna, sitt skrivande och liknande igen. Hon är så härlig! 


Trots att jag släpade runt på kameran hela dagen blev det inte så många bilder. Lite synd, men jag glömmer så lätt bort att fota eftersom jag är så uppe i det som händer. ^^ Här är i alla fall lite bilder som jag tog:















Avslutar med en bild, som jag lånat från Anna (Readingthisworld), på alla awesomiga bokbloggare! Det var superduperkul att träffa er allihop och jag längtar redan till nästa år! :D 


// Frida







16 kommentarer:

  1. Många signaturer och möte med bokiga personer! Alltså det verkar verkligen superhärligt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen! :D Så synd att du inte kunde vara med, men hoppas att du har det riktigt bra i USA!

      Radera
  2. Ser ut som du haft ett superkul besök på mässan!

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg! Det var jätte roligt att träffa dig! :D

    SvaraRadera
  4. Svar: Åhh, vad kul att du gillade inlägget! :D Det var suuperkul att träffa dig med, speciellt eftersom vi fick mycket mer tid att prata i år! :D NEJ, jag tog ingen bild på min soffa och jag sitter just nu och lider inombords! :'(

    Ditt inlägg är btw superhärligt också! Har du lust att skicka några bilder? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har skickat bilderna som jag tog till din bloggmejl :)

      Radera
  5. Jag saknar dig, Frida... Jag undrar hela tiden "VART ÄR FRIDA?" (börjar det skämtet bli gammalt nu? kanske). Det var super att få träffa dig, vill träffas typ nu igen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej, tror aldrig att det skämtet blir gammalt ^^ Superkul att träffa dig med! Ska ju till Göteborg någon gång i oktober/november och då tycker jag att du får du ge mig en guidad tur i nya Sf-bokhandeln :D

      Radera
  6. Mycket trevligt att träffas var det! :)

    SvaraRadera
  7. SVAR: Roligt att du gillade videon! Jag länkar! :)

    Asså Bergtings lilla varelse, SÅÅ SÖÖT! :D

    SvaraRadera
  8. Såg precis att man bara kan klicka på Svara på kommentaren... Varför har jag inte sett detta tidigare? :S xD

    SvaraRadera