2013-09-30

Nytt i bokhyllan: Bokmässan! :D

Det blev en hel del böcker under bokmässan - tio böcker som jag köpte själv plus en välfylld goodiebag som jag fick på bloggträffen. 

Första dagens bokköp + lite bokmärken, vykort och en tygkasse som jag fick när jag köpte böcker. 


The Fault in Our Stars - John Green

Känns som att jag är den sista personen i universum med att köpa den här, men nu äntligen är den min. Har läskigt höga förväntningar på den, men förhoppningsvis tycker jag lika mycket om den som alla andra. 

Every Day - David Levithan

Har velat läsa något av Levithan en mindre evighet och eftersom jag hört mycket gott om den här tänkte jag att den kunde vara bra att börja med. 

The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky

Har velat ha den här hur länge som helst, men det har aldrig blivit av att jag köpt den. Men nu så! Älskade filmen och hoppas att jag ska tycka lika mycket om boken. Gillar den här omslagsversionen väldigt mycket också. 

Den gröna cirkeln - Stefan Casta

Fick den fristående fortsättningen, Under tiden, i julklapp förra året, men vill väldigt gärna läsa första boken innan jag tar tag i den, så när jag hittade den här i Oplas monter slog jag till. 

Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt

Iii! Äntligen har jag boken i min hand! Omslaget är om möjligt ännu finare i verkligheten och jag hoppas innerligt att jag ska tycka lika mycket om historien som alla andra. 

Törnrosens nyckel - Tone Almhjell

En av böckerna som jag hade med i "5 svenska översättningar/böcker jag är nyfiken på"-inlägget. Har redan börjat läsa och den är precis så mysig och bra som jag hoppats på. Har saknat middle-grade fantasy! 

Dödens stad - Peter Bergting

Sista delen i Legenden om Morwhayle trilogin. Ska bli spännande att se hur allt slutar! Fick dessutom boken signerad under mässan,vilket ni kunde se i förra inlägget. 

Berättelser från Engelsfors + Mönstrens bok

Har redan läst, men eftersom jag tyckte så mycket om seriealbumet ville jag självklart ha ett eget exemplar. Fick även det signerat! Skrivboken "Mönstrens bok" var helt enkelt för fin för att inte köpas. 

Chanslös och Hemlös - Gail Carriger

Andra och tredje delen i serien Parasollprotektoratet. Har redan läst andra boken och ser väldigt mycket fram emot den tredje. En av mina favoritserier!

Boknörd - Ett spel med 256 bokfrågor

Ett gulligt frågespel som jag fick med mig från bokbloggsminglet på fredagen. 



Mellan Raderna-goodiebag + innehåll


Bilder som inte angår mig - Felicia Stenroth

Bok som jag vann i "lista ut författaren"-tävlingen som Tova höll i.

Den femte vågen - Rick Yancey

Har länge varit nyfiken på den här och hoppas att den är så bra som alla säger. 

Mitt bultande hjärta - Alf Kjetil Walgermo

Gissar att den här egentligen riktar sig till lite yngre läsare, men har hört mycket gott om den så är ganska så nyfiken. 

Lögnen på femte våningen - Do van Ranst

Har aldrig hört talas om den här tidigare, men gissar att den är för ganska mycket yngre läsare. Får se om jag läser eller kanske ger bort till någon som den passar bättre till. 

Flyt som en fjäril och stick som ett bi - Elin Nilsson

Ännu en bok som jag inte hört talas om tidigare och som jag också tror är tänkt för lite yngre
läsare. Verkar handla mycket om simning och eftersom simning var en stor del av mitt liv när jag var mindre kan jag tänka mig att den ändå kan vara lite rolig att läsa. 

Avgrundens änglar - Magnus Nordin

Magnus Nordins nya! Har inte hört jättemycket om den, men tror att den kan vara bra. 

Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån - Amanda Svensson 

Novell från Novellix! Har aldrig läst någon sådan tidigare så det ska bli spännande. 

Världens sötaste Findus-kasse som jag köpte i Opals monter. 


Det var alla böcker jag hade att visa den här gången och nu kommer det nog att dröja ett tag innan jag köper fler böcker (förutom Allegiant då...). Ser väldigt mycket fram emot att läsa många av böckerna!

Har ni läst någon av dessa? Vad tyckte ni i så fall? 

//Frida


17 kommentarer:

  1. Jag läste Lögnen på femte våningen ganska nyligen. Riktas till 12-15år om jag inte minns fel men den var helt okej ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, okej. Tack! :) Då kanske jag ska ge den en chans ändå.

      Radera
  2. Vilka vackra bilder du tagit av allting! Och vad mycket du fick med dig hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Ja, de blev en hel del. Vet inte riktigt var jag ska göra av alla böcker för det finns ingen plats kvar i bokhyllorna...

      Radera
  3. The Fault in Our Stars - John Green läste jag på svenska. Den är så otroligt bra! Grinade från början till slut, den var sorglig men bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! :) Jag brukar älska sorgliga böcker, så förhoppningsvis är den här inget undantag.

      Radera
  4. SÅ bra inköp! Jag kunde inte låta bli Findus-påsen, jag heller. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite av en omöjlighet att inte köpa den när man väl fått syn på den. Är nog faktiskt det köpt jag är mest nöjd med ;-)

      Radera
  5. The fault in our stars var jag en av få som inte tyckte så mycket om.. inte heller Den femte vågen tyvärr. Men Wallflower däremot är verkligen en bok i min smak! :) Låt vargarna komma är jag också nyfiken på! Det verkar ha varit en lyckad bokmässa rent inköpsmässigt för dig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att du inte gillade dem.. Får försöka sänka mina förväntningar lite, så att jag inte blir besviken pga för höga förväntningar. Det är ju så lätt hänt... Ja, den var verkligen lyckad. Är supernöjd med allt! :)

      Radera
  6. Åh vad många fina böcker! Hoppas du tycker om TFiOS och TPoBAW, två favoritböcker! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nästan hundra på att jag kommer att tycka väldigt mycket om dem :D

      Radera
  7. Det var en hel del nytt och fräscht. Kassen var supersöt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Faktiskt det köp som jag är mest nöjd med :D

      Radera
  8. Shit så mycket fint, avis jag blir =)
    De omslaget för Perks är verkligen jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att du inte kunde vara med, men jag antar att du har det väldigt bra i London :D

      Radera
  9. SV till Frida: YES! Säg bara till när och om jag inte är upptagen på annat håll (förhoppningsvis INTE :D) så är jag på! :D

    SvaraRadera