2013-09-23

Nya YA-boksläpp 23/9 - 29/9

Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt

Det finns bara en enda person i hela världen som förstår fjortonåriga June Elbus, och det är hennes morbror, den erkände konstnären Finn Weiss. När Finn som en av alldeles för många och alldeles
för unga män dör i den fruktade sjukdomen aids, blir June helt
ensam i världen. Hennes föräldrar arbetar oavbrutet och storasyster
Greta har glidit längre och längre bort. Men snart blir June kontaktad av Toby, den mystiske främlingen från begravningen, han som mamma kallar Finns ”specielle vän” men vägrar säga något mer om.
Mellan June och Toby växer en oväntad och omvälvande vänskap
fram, och hemligheter avslöjas som får June att tvivla på allt hon
dittills har sett som sanning.




Steelheart (Reckoners, #1)
Steelheart (Reckoners #1) - Brandon Sanderson

There are no heroes.

Every single person who manifested powers—we call them Epics—turned out to be evil.

Here, in the city once known as Chicago, an extraordinarily powerful Epic declared himself Emperor. Steelheart has the strength of ten men and can control the elem
ents. It is said no bullet can harm him, no sword can split his skin, no explosion can burn him. He is invincible.

It has been ten years. We live our lives as best we can. Nobody fights back . . . nobody but the Reckoners. A shadowy group of ordinary humans who spend their lives studying powerful Epics, finding their weaknesses, then assassinating them.

My name is David Charleston. I’m not one of the Reckoners, but I intend to join them. I have something they need. Something precious, something incredible. Not an object, but an experience. I know his secret.

I’ve seen Steelheart bleed.



Jag är ju så jävla easy going
Jag är ju så jävla easy going - Jenny Jägerfeld


Joannas hjärna är ett nöjesfält vid högsäsong, ett analogt twitter. Man kan också kalla det för adhd, och så länge hon äter sin medicin så är det inget större problem. I alla fall inte jämfört med att ha en mamma som förgäves försöker skriva en ny roman, och en pappa som apatiskt sitter framför teven. Och inte jämfört med att inte ha råd med ny medicin. Och därför lura en knarklangare på pengar. Och bli påkommen och mordhotad. Vilket inte är någonting alls, jämfört med att vara kär. I Audrey.











Fler nya boksläpp

 Not a Drop to Drink  Through the Zombie Glass (White Rabbit Chronicles, #2) Where the Stars Still Shine A Spark Unseen (The Dark Unwinding, #2)
Battle Magic (Circle Reforged, #3) Inhuman (Fetch, #1) All the Truth That's In Me Find Me
A Radiant Sky (A Beautiful Dark, #3) Marie Antoinette, Serial Killer  Inheritance (Adaptation #2) The Fallout (The Compound, #2)
A Study in Silks (The Baskerville Affair, #1) Model Misfit (Geek Girl) The Paradox of Vertical Flight The Falconer (The Falconer, #1)
Chasing Shadows The Whatnot (The Peculiar, #2) Vicious

Vill läsa

Frida: 
Låt vargarna komma: Har bara hört en massa positivt om den här boken och är grymt nyfiken. Kommer garanterat att köpa den här så snart som möjligt. Totalälskar det svenska omslaget!
Steelheart: Varenda förhandsrecension som jag läst har tokhyllat den här boken. Det gör mig lite rädd, men samtidigt väldigt, väldigt nyfiken. Vad är det som gör den så bra? Den beskrivs som en blandning av fantasy och sci-fi och det borde passa mig perfekt.
Jag är ju så jävla easy going: Har läst "Här ligger jag och blöder" av Jägerfeld tidigare och tyckte väldigt mycket om den. Hoppas på att den här ska vara minst lika bra.
Not A Drop To Drink: Roligt med en dystopi som inte ingår i en serie. Har dessutom hört väldigt mycket gott om den så hamnar helt klart på min att-läsa-lista.
Through the Zombie Glass: Har första boken hemma och om jag gillar den kommer den här definitivt att köpas. Älskar omslagen!
The Falconer: 1800-tal. Steampunk. Skottland. Älvor. Magi. Jag vill ha!

Finast omslag

Frida: Helt klart omslaget till Låt vargarna komma. Helt galet vackert! Hade velat ha en förstoring av det på min vägg,

Vill inte läsa

Frida: The Paradox of Vertical Flight låter inte alls som min typ av bok.

Fulast omslag

Frida: The Paradox of Vertical Flight. Förstår mig inte alls på det omslaget. Bara jag som tycker att det ser helt ofärdigt och blurrigt ut? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar