2013-09-16

Nya YA-boksläpp 16/9 - 22/9

The Clockwork Scarab (Stoker & Holmes, #1)
The Clockwork Scarab (Stoker & Holmes #1) - Colleen Gleason 


Evaline Stoker and Mina Holmes never meant to get into the family business. But when you’re the sister of Bram and the niece of Sherlock, vampire hunting and mystery solving are in your blood. And when two society girls go missing, there’s no one more qualified to investigate.

Now fierce Evaline and logical Mina must resolve their rivalry, navigate the advances of not just one but three mysterious gentlemen, and solve murder with only one clue: a strange Egyptian scarab. The stakes are high. If Stoker and Holmes don’t unravel why the belles of London society are in such danger, they’ll become the next victims.







Fler nya boksläpp 


The Dream Thieves (The Raven Cycle, #2)  Frozen (Heart of Dread, #1) The Burning Sky (The Elemental Trilogy, #1) Once We Were (The Hybrid Chronicles, #2)

 The Falconer (The Falconer, #1) This Song Will Save Your Life The Wicked Within (Gods & Monsters, #3) Saving Raphael Santiago (The Bane Chronicles, #6)
Kinslayer (The Lotus War, #2) Tumble & Fall Dead Girls Don't Lie The World of Divergent: The Path to Allegiant
Battle of the Ampere (Michael Vey, #3) QB 1 Killer of Enemies Help for the Haunted


Svenska böcker/översättning

Anna i mina mardrömmar (pocket) Avgrundens änglar 
LEX BOK 5 kopia

Vill läsa

Agnes: Den här veckan är det Once We Were, The Clockwork Scarab och The Dream Thieves som jag är mest intresserad av. The Path To Allegiant vill jag också väldigt gärna läsa. Samma sak med Saving Raphael Santiago. Help For The Haunted verkar hyfsat bra, men kanske inget första val.

Frida: Inte riktigt lika många nya böcker den här veckan, men desto fler som jag vill läsa. Nästan allihop! *drunknar i min TBR*

The Clockwork Scarab: Räckte med nämnande av Sherlock i beskrivningen för att fånga min uppmärksamhet. Att den även ska innehålla tidresor, är steampunkig och utspelar sig i London gör inte det hela sämre. Jag vill ha den såhäääär mycket.
The Dream Thieves: Har första boken i bokhyllan och jag har läst och gillar andra av Stiefvaters böcker, så jag har höga förväntningar på den här serien. Hoppas att jag kommer att tycka om den!
The Burning Sky: En high fantasy som jag är mycket nyfiken på. Har hört en hel del gott om den och jag beskrivningen låter lovande.
Once We Were: Andra delen i en dystopisk serie som jag är nyfiken på. Lär nog dröja ett tag innan jag köper och läser första boken, men den finns i alla fall på min TBR.
The Falconer: Historical Fiction. Steampunk. Urban Fantasy. Älvor. En lite galen blandning av alla möjliga genrer, men jag tycker faktiskt att den låter riktigt bra. Vill ha!
Saving Raphael Santiago: Sjätte delen i novellsamlingen om Magnus Bane. Vill självklart läsa den här!
Kinslayer: Andra delen i en fantasy-serie som utspelar sig i Japan (tror jag..) och innehåller mycket mytologi. Jag har i princip bara hört en massa gott om första boken och har den även hemma. Kommer förmodligen att läsa den ganska så snart och om jag gillar den kommer jag garanterat köpa den här också.
Tumble & Fall: En "jorden-går-snart-under"-bok som verkar ha mycket fokus på karaktärernas känslor och beteende snarare än själva undergångsscenariot. Är väldigt nyfiken på den här!
The Path To Allegiant: En kort e-bok med en citat från Allegiant, intervju med Veronica Roth, Faction Manifestos, Faction quiz osv. Måste nog läsa Insurgent först, för att undvika spoilers, men sedan kommer jag definitivt att läsa den här. Roligt att man får något litet för att göra väntan på Allegiant lite mer uthärdlig.

Finast omslag

Agnes: The Clockwork Scarab är helt klart finast. Älskar färgerna!

Frida: Många omslag som jag tycker om den här veckan!The Clockwork Scarab, The Dream Thieves, The Falconer, Kinslayer och Tumble & Fall. Kan inte välja, men kanske The Clockwork Scarab är finast ändå.. ^^

Vill inte läsa


Agnes: QB1, Killer of Enemies och The Burning Sky är nog inget för mig. 


Frida: Vill ju läsa nästan alla böcker den här veckan, men This Song Will Save Your Life, QB1 och Michael Vey kommer jag garanterat aldrig att läsa.

Fulast omslag


Agnes: Omslaget till QB1 är inte alls fint


Frida: QB1 och Michael Vey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar