2013-09-26

Nytt i bokhyllan!

Eftersom det är dags för bokmässa imorgon och jag förmodligen kommer att köpa en hel del böcker där tänkte jag att jag skulle visa upp lite andra böcker som jag köpt/fått de senaste veckorna redan nu, för att det inte ska bli alldeles för mycket efter bokmässan. Jag försökte faktiskt spela in en video den här gången, men hjälp vad dåligt det blev. Skrattade så jag fick ont i magen när jag tittade på den. Så, det lär nog dröja ett tag innan jag är redo att lägga upp videor här på bloggen. ^^ Det blir alltså i bildform även den här gången. 

Först ut är ett gäng recensionsexemplar! 


Dubbelgångare av Jenny Valentine fick jag från Atrium förlag och min recension hittar ni här. Berövad av Liz Coley är ett rec-ex från B Wahlströms som jag redan läst och tyckte väldigt mycket om. Min recension finns här. Tyst av Hannah Harrington är ett rec-ex från Harlequin som jag också redan läst och min recension hittar ni här

  
Två rec-ex samt superfin tygkasse och t-shirt från Gilla Böcker! Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo och Johanna Lindböck har jag redan läst och min recension hittar ni här. Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld läser jag just nu och än så länge är den riktigt bra. 


Superfin tygkasse, pins och klistermärke från Kalla Kulor förlag som vi fick som tack för att vi var med i Street Teamet för Den nya människan av Boel Bermann


Den vita katten av Holly Black, Sanningen om Alice av Rebecca James och Överenskommelser av Simona Ahrnstedt köpte jag i Kristianstads bokhandel för 15 kr styck under Kristianstad Bokfestival. På ödets vingar av Julia Sandström hittade jag för 5kr på Bokia. 


Även Del 6-8 i TRE-serie samt Den Fjärde Parallellen av Kjetil Johnsen köptes i Kristianstads Bokhandel för 15 kr styck under festivalen. De andra två böckerna i TRE-serien fick jag av min syster eftersom hon inte längre ville ha dem. 


Det här kan vara det bästa köpet på länge! För ynka 15 kronor blev den här skönheten min - Fairy Tales of the Brothers Grimm. Den är verkligen hur vacker som helst! Ska visa mer av insidan när jag recenserar den.


 Grekiska sagor av Eva Hedén hittade min mamma när hon rensade i källaren och jag tog direkt hand om den eftersom jag älskar grekisk mytologi och sagor. Ibland vill man inte gärna gå in fast regnet öser ner av Malin Stehn vann jag hos Opal förlag i början av sommaren. Har helt glömt bort att visa den. Rubinröd av Kerstin Gier fick jag av bloggen iHyllan när hon rensade bland sina böcker. Ska bli väldigt spännande att läsa! 


A Study in Scarlet av Sir Arthur Conan Doyle och One, Two, Buckle My Shoe av Agatha Christie köpte jag på en bokloppis i närheten av där jag bor. 


Den här fina boken har jag velat ha hur länge som helst men eftersom den var slut hos det svenska förlaget trodde jag att det var ganska kört. Gissa om jag blev glad när jag fick den här i födelsedagspresent!? Det är i och för sig den norska upplagan, men det är främst de otroligt vackra illustrationerna jag ville åt och jag förstår faktiskt texten också. Norska är trots allt inte så långt ifrån svenskan. ^^ 

Det var alla böcker som jag hade att visa den här gången, men det kommer helt säkert ett nytt inlägg i helgen eller tidigt nästa vecka med bokmässeböcker. 

Någon av dessa böcker som ni har läst? Vad tyckte ni i så fall? 

//Frida

9 kommentarer:

  1. Oj, massor med trevliga böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en hel del. Är mest sugen på Rubinröd just nu. :)

      Radera
  2. Roligt med massa böcker :D sanningen om Alice är riktigt bra, har du läst den innan? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte läst den innan, men roligt att höra att du tycker så mycket om den! :)

      Radera
  3. Wow! Vad mycket böcker! Vad mycket BRA böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en hel del. Hoppas att jag ska tycka mycket om dem :)

      Radera
  4. Lisa Bjärbo är bara föööööör bra, älskar verkligen hennes sätt att skirva på. Har verkligen höga förhoppningar på den boken och ska läsa den så fort jag får tid :)

    Du får gärna kika in på min nystartade blogg :) ha det bäst :* www.jeasea.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också väldigt mycket om hennes sätt att skriva och det passas så bra ihop med Johannas stil också. Hoppas att du kommer att tycka om den! :)

      Radera
  5. Vad roligt att du tittade in hos mig :) har du några tips att ge till en nybörjare som mig? :D

    SvaraRadera