2013-09-24

Bokmässan! :)



Med bara två dagar kvar till bokmässan drar igång passar det väl bra med ett litet inlägg tillägnat just den. Jag har bara varit på bokmässan en gång tidigare (förra året) och det var så mysigt och roligt att jag kände att jag bara var tvungen att besöka den igen. Förhoppningsvis blir det ännu bättre den här gången då jag vet lite mer om hur där ser ut, vad som kan vara bra att tänka på och så vidare. Roligt ska det bli i alla fall!

På torsdag åker jag till Halmstad för att tidigt på fredag morgon ta tåget till Göteborg och bokmässan. Jag hade mest tänkt strosa runt, titta i montrar och bara njuta av att vara där första dagen, men jag har faktiskt gjort en liten lista på monterprogram och liknande som jag skulle vilja besöka. Det är inte säkert att jag går på allt, men det känns ändå bra att ha lite koll på vad som finns, så kan man bestämma sig för vad man verkligen vill när man väl är där.

Fredag
  • 9.00-9.45 Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck i Gilla Böckers monter B04:59.
  • 10.00 - 10.20 Peter Bergting berättar om karaktärerna i Morwhayletrilogin och skissar live. Semics monter B04:02. 
  • 11.00-11.30 Jenny Jägerfeld i Gilla Böckers monter B04:59. 
  • 11.30 - 11.50 "Skriva tillsammans för unga" med Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck. Kulturrådets monter C03:02
  • 13.00 - 13.30 Boel Bermann signerar "Den nya människan". Kalla Kulors monter B03:48
  • 14.00 - 16.00 Bokbloggarmingel i R3 
  • 14.00 - 14.20 Sara Kadefors om Lex Bok + signering. Piratförlagets scen B05:42
  • 14.30 14.45 Samtal med serietecknaren Liv Strömquist. B07:69
  • 14.40 - 14-50 Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg berättar om seriealbumet Berättelser från Engelsfors. Rabén och Sjögrens monter B05:22
  • 16.00-16.45 Möt skaparna av Berättelser från Engelsfors. Seriescenen A02:40


På lördag kommer mycket tid gå till ungdomsbokbloggsträffen som Tova Bokugglan håller i. Var på en liknande träff förra året och jag hoppas på att det blir lika roligt i år. 

Förutom ungdomsbokbloggsträffen (endast inbjudna) så ska jag gå på den träff som AnnaBookshelf ordnat ihop. Vi träffas i Bonnier Carlsens monter klockan 14.00! (Lördag 28/9). Till den behövs ingen anmälan och alla är välkomna. Bloggare som icke-bloggare. Kanske ser man någon av er där? :) Mer info om träffen finns här

Utöver de två träffarna har jag inget annat inplanerat under lördagen, så om ni har tips på något som händer då (eller på fredagen som jag missat) får ni gärna skriva det i en kommentar.

Ska ni till bokmässan i år? Vilken/vilka dagar? Något speciellt ni planerar att går på? Om ni ser mig där får ni gärna komma fram och säga hej. Hade varit roligt att träffa er! 

// Frida




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar