2012-06-27

En massa nytt i bokhyllan! :D

Den senaste tiden har det blivit en del beställningar och senast idag fick jag hämta och öppna ett stort, härligt paket. Till sist blev det en ganska stor hög med massor av fina böcker som jag knappt kan vänta till att få läsa. 

* Amy & Roger's Epic Detour - Morgan Matson
Har hört mycket gott om den här boken, så på sätt och vis har jag ganska höga förväntningar om den. Ska hur som helst bli riktigt spännande att få läsa den.

* Far From You - Lisa Schroeder
Blev ju som sagt helt förälskad i både Chasing Brooklyn och I Heart You, You Haunt Me av samma författare och var helt enkelt tvungen att ha med åtminstone en till av hennes böcker i min senaste beställning. Hoppas verkligen den är lika bra som de andra.

* I'll Be There - Holly Goldberg Sloan
Åh, vad jag älskar den här framsidan! Har väntat i en evighet på att den skulle släppas i det här omslaget och nu äntligen. Tycker verkligen det är supersnyggt och boken verkar vara precis min typ av bok så jag håller tummarna...

* The Statistical Probability of Love at First Sight - Jennifer E. Smith
Frida tipsade om den här boken och tydligen ska den vara riktigt söt. Gillar den här framsidan lite bättre än den som finns till hardback och så gillar jag faktiskt att titeln är så himla lång (annars brukar jag vara svagare för kortare titlar).

*Delirium - Lauren Oliver
Även här har vi ett riktigt snyggt omslag (och jag håller med Frida om att det här omslaget är betydligt snyggare än det andra) och efter allt gott jag har hört om boken är jag nu jättesugen på att äntligen få läsa den. 

*Chosen Ones - Tiffany Truitt
Den här har jag velat läsa hur länge som helst. Hoppas, hoppas att den är så bra som jag tror att den är. Den var en av de mer självklara valen när jag beställde den här gången.

* Nightshade - Andrea Cremer
När Frida visade mig sitt exemplar av boken tyckte jag att det var så snyggt att jag var tvungen att ha boken själv. Tyvärr syns det inte här men papperna i boken är liksom räffliga i kanten och hur läckra som helst. Dessutom (syns inte heller på bilden) är jag helt såld på den lilla blodsdroppen vid titeln.

* Insurgent - Veronica Roth
Håller på med en liten omläsning av Divergent just nu och jag är så otroligt pepp på att läsa fortsättningen nu. Samtidigt är jag jättenervös för att jag inte ska tycka lika mycket om den som föregående bok. Men åh, är så himla glad över att jag äntligen har Insurgent!

*Of Poseidon - Anna Banks
Ännu ett galet fint omslag! Helt klart en av mina favoritframsidor. Älskar att titeln glänser i rosa när man vrider på boken. Nästan så man dreglar lite^^

Sagan om Ringen, Härskarringen - J. R. R. Tolkien
Sist, men definitivt inte minst, har vi den här megabumlingen som jag fick av Frida. Har varit nära på att beställa trilogin några gånger, men det har aldrig blivit av och nu fick jag som sagt den här, som är hela trilogin i en enda bok. Kommer visserligen vara omöjligt att hålla i den och det kommer förmodligen ta miljoner år att läsa den, men jag är riktigt glad att jag har den :)

Blev som sagt en ganska stor hög med böcker den här gången. Förhoppningsvis hinner jag med en hel del nu över sommaren när man äntligen har tid åt att läsa. Är hur som helst riktigt glad över böckerna jag har fått hem :)

//Agnes

8 kommentarer:

  1. Många fina böcker! Jag älskar Insurgent, och gillar verkligen Nightshade och Delirium! Of Poseidon och Chosen Ones är jag jätte nyfiken på, så det ska bli roligt att se vad du tycker om dem! (:

    SvaraRadera
  2. OMG vad jag dregglar nu O.O <3

    SvaraRadera
  3. Fin beställning =) Tycker verkligen om det omslaget för The Statistical Probability of Love at First Sight, så härligt sommrigt! =)

    SvaraRadera
  4. Det slutar aldrig vara kul att få nya böcker! Av dessa gillar jag verkligen Far from you, Amy & Roger's Epic Detour och The Statistical Probability of Love at First Sight. Är också nyfiken på Chosen Ones :)

    SvaraRadera
  5. Åh blev lagom sugen på att beställa hem en massa böcker själv nu ju men får nog vänta ett liiiiitet liiiitet tag till. I allafall tills pengarna kommer nästa gång :P Tur då att man har börjat med en storresning bland kartongerna på vinden. I den första kartongen fann jag 86 st böcker. Hahaha kika in på bloggen och se om något känns igen. Mycket gamla barn och ungdomsböcker :D

    SvaraRadera
  6. En massa massa bra! Ska bli ytterst spännande att läsa recensionerna. ;-)

    SvaraRadera
  7. Verkar som många bra böcker det där :D Amy and Roger's epic detour är väldigt bra! :)

    SvaraRadera
  8. Mycket Mycket bra böcker! Många som jag vill läsa :)

    SvaraRadera