2012-06-24

Lite boknyheter

Tänkte att jag skulle göra ett litet inlägg samlat med lite blandade boknyheter, så here we go. 

För det första så har omslaget till Everbound, uppföljaren till Everneath, äntligen släppts. Tyvärr är det inte alls lika fint som det till Everneath. Jag får känslan av att det inte är riktigt klart. Det är något som saknas och känns väldigt platt bredvid det andra omslaget. Vad tycker ni? Vilket omslag är finast? 

Everneath (Everneath, #1)   Everbound (Everneath, #2)  

För det andra så har två stycken boktitlar, båda fortsättningar i en serie, avslöjats nyligen. Den tredje delen i Bloodlines-serien av Richelle Mead kommer att ha titeln The Indigo Spell och uppföljaren till Julie Kagawas The Immortal Rules kommer att heta The Eternity Cure. 

För det tredje så har det hänt lite på filmfronten också. Äntligen, äntligen så har man valt vilka  skådespelare som ska spela Isabelle och Alec Lightwood i City of Bones-filmen som kommer nästa år! :D Tyvärr har man ännu (kanske har ändrats innan detta hinner publiceras?) bara avslöjat vem som ska spela Isabelle och håller inne på informationen om vem som ska spela Alec, men bestämt är det i alla fall. Tillbaka till Isabelle då. Det blir Jemima West som ska spela henne. Har faktiskt aldrig hört talas om henne tidigare, så har inte så mycket att säga om valet. Tror säkert att det kan bli bra. :) 


// Frida


5 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att Everbound är finast, fast jag håller med dig om att det känns lite tomt på något sätt... :/

    Jemima West verkar vara ett bra val för Isabelle. Hon ser ut precis som jag hade tänkt mig henne :)

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar nog faktiskt Everbound, trots att den ser lite mer naken ut. Kanske är det för att den känns mer färglös? Den röda titeln balanseras inte ut av något rött i själva bilden, vilket är det som stör mig..

    Annars tycker jag också att Jemima West ser okej ut för rollen! :-)

    SvaraRadera
  3. SV: Kul att du gillade det :) Visst är det! Det är väldigt intressant :D

    SvaraRadera
  4. Jag tycker omslagen var fina båda två faktiskt, tror att det blir snygga i bokhyllan tillsammans! :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Vad bra, då vet jag att jag har något bra att se fram emot :D

    SvaraRadera