2011-12-22

The Forest of Hands and Teeth

The Forest of Hands and Teeth (The Forest of Hands and Teeth, #1)
Titel: The Forest of Hands and Teeth
Författare: Carrie Ryan
Serie: The Forest of Hands and Teeth #1
Betyg: 2,5/5

In Mary's world, there are simple truths. 

The Sisterhood always knows best.
The Guardians will protect and serve.
The Unconsecrated will never relent. 
And you must always mind the fence that surrounds the village. The fence that protects the village from the Forest of hands and Teeth.

But slowly, Mary's truths are failing her. She's learning things she never wanted to know about the Sisterhood and its secrets, and the Guardians and their power. And, when the fence is breached and her world is thrown into chaos, about the Unconsecrated and their relentlessness.
Now she must choose between her village and her future, between the one she loves and the one who loves her. And she must face the truth about the Forest of Hands and Teeth. Could there be life outside a world surrounded by so much death?

Nja, det här var nog ingen bok som passade mig. Det började väldigt långsamt och jag var nära på att lägga ifrån mig den flera gånger, men sådär hundra sidor in i boken började det hända saker och det blev lite spännande. Men sen efter kanske trettio sidor till var det tillbaka på det långtråkiga igen och så höll det på resten av boken. Små spänningsmoment då och då, men överlag tyckte i alla fall jag att det var rätt långtråkigt.

Jag fastnade aldrig för någon karaktär och huvudpersonen Mary var väldigt jobbig och påminner mig om Jacinda i Firelight, vilket inte är bra. Hon klagar, tycker synd om sig själv och velar en massa fram och tillbaka.

Kärlekstriangeln som utgör en stor del av boken utöver hela zombiegrejen, var bara tråkig och jag brydde mig inte alls om vem Mary valde. Det var helt enkelt inte intressant.

Det var zombiedelen av boken som gjorde den spännande, och till och med lite otäck ibland, men det var inte tillräckligt för att fånga mitt intresse. Det kändes mer som ett sidospår, något i bakgrunden.

Så, nej det här var ingen bok för mig. Den var helt enkelt inte tillräckligt spännande och även om jag brukar fortsätta läsa serier även om jag inte tycker att de är bra, så kommer jag troligtvis inte fortsätta med denna. Jag är nöjd med slutet och har inget behov av att få veta mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar