2011-12-29

Mål 2012

Så här i slutet av 2011 tycker vi att det passar alldeles utmärkt med en lista på mål inför 2012. I slutet av nästa år kommer sedan en utvärdering då vi går igenom våra mål och ser hur duktiga vi varit på att hålla dem :) Det blir kanske inte så många mål, men det känns alltid bra att åtminstone ha något att sträva efter.


Agnes mål


* Läsa minst 60 böcker under hela året - alltså 5 böcker/månad. 
* Bygga nytt bokhylleplan! Kul ord :) Kanske två till och med? Måste verkligen...
* Utöka och fylla på mitt engelska-bokhylleplan! Känns som om jag precis upptäckt att det faktiskt går att köpa engelska böcker väldigt enkelt. Av någon anledning trodde jag inte det innan. Undrar vilken värld jag levt i tidigare..?
* Läsa minst 1 klassiker. Låter lite tråkigt insåg jag nu, men tycker det hör till lite på något sätt.
* Hinna med minst 5 omläsningar. 'Råkar' sno Fridas mål där, eftersom det lät himla bra ;) Vet nämligen redan vilka jag vill läsa om.



Fridas mål


* Läsa minst 60 böcker under hela året. Tycker Agnes mål var precis lagom, så snor det lite diskret ^^ 
* Läsa minst 20 av mina olästa böcker i bokhyllan. Måste verkligen börja läsa mina egna böcker. Har otroligt många som jag verkligen vill läsa och ändå springer jag till biblioteket istället...
* Läsa någon bok av en debutförfattare. 
* Hinna med minst 5 omläsningar. Älskar att läsa om böcker som jag tyckt mycket om, men ändå händer det väldigt sällan på grund av att det finns en massa nya böcker man också vill läsa. Men om jag  sätter det som mål så kommer jag säkert göra det... 



Gemensamma mål


Lite gemensamma mål får vi ju också ha :)


* Ordna åtminstone 1 tävling! För det är alltid kul med tävlingar :)
* Åka till bokmässan i Göteborg. Vi vill, Vi vill!
* Göra minst 5 gemensamma recensioner.

3 kommentarer:

  1. Åh, älskar såna här mål! Satte en massa förra året, men nu när det bara är några dagar kvar på 2011 så har jag inte ens uppfyllt hälften av dem, haha. Men era låter lite mer uppnåbara (?) :)

    SvaraRadera
  2. SV: Precis! Har köpt ca 20 böcker som sägs vara jättebra, ändå sticker jag till biblioteket och lånar istället x) Men jag ska läsa dem under 2012;)

    Vad bra idé med att recensera böcker tillsammans! Och väldigt bra mål:D

    SvaraRadera