2011-12-10

Julklappstips 3

Tredje advent och dags för mitt tredje julklappstips! :)
Blir både svenska och engelska böcker den här gången och för att krydda till det lite slänger jag in några boktrailers också när jag ändå är igång.


Hoppas förresten att ni förstår att jag inte läst alla av de böcker jag har som julklappstips.. Det är snarare en blandning av böcker jag har läst och vet är bra och därför kan rekommendera, men också böcker som jag själv skulle vilja ha och verkar vara intressanta och jag tänker mig att det skulle kunna vara som lite inspiration till er också om ni ska ge bort till en vän eller bekant. Om inget annat kan ni ju alltid önska er böckerna själva :)
Bara så att ni inte blir förvirrade eller något. Insåg att jag kanske inte varit så tydlig med beskrivning innan..
Jaja, här kommer hur som helst denna veckans julklappstips! :)


Bloodspell - Amalie Howard


The spell was simple...
Cruentus Protectum (Defend the Blood)
But what do you do if your blood is your enemy?
Victoria Warrick has always known she was different. An outcast at school, she is no stranger to adversity. But when she receives an old journal for her seventeenth birthday, nothing prepares her for the dark secrets it holds -- much less one that reveals she's a witch with unimaginable power.
What's more, when she meets the dazzling but enigmatic Christian Devereux, she has no idea how much her life is about to change. Enemies will hunt her. Friends will turn on her. The terrible curse that makes her blood run black will stop at nothing to control her. And Christian has a sinister secret of his own..
Without knowing whom to trust, can Victoria survive her blood's deadly desires? Or will she lose everything, including herself?




Silence - Becca Fitzpatrick


The noise between Patch and Nora is gone. They've overcome the secrets riddled in Patch's dark past...bridged two irreconcilable worlds...faced heart-wrenching tests of betrayal, loyalty and trust...and all for a love that will transcend the boundary between heaven and earth. Armed with nothing but their absolute faith in one another, Patch and Nora enter a desperate fight to stop a villain who holds the power to shatter everything they've worked for-and their love-forever.








Mer än ögat ser - Melissa Marr


- Serie i fem delar. Har själv läst de tre första och det kommer en liten recension på dem också vid ett senare tillfälle! Själv önskar jag mig del fyra I ljuset av din skugga och jag kan verkligen rekommendera de första tre.

#1 Mer än ögat ser - Wicked Lovely
#2 Under din hud - Ink Exchange
#3 Berusad av evigt liv - Fragile Eternity
#4 I ljuset av din skugga - Radiant Shadows
#5 (Ej utkommen på svenska) - Darkest Mercy


#4 I ljuset av din skugga


Devlin vill skydda Ani väl medveten om att misslyckas han, kommer han istället att bli den som avslutar hennes liv.
Men Ani tänker inte låta sig skyddas medan andra kämpar för hennes liv. Hon är modig nog att försvara sig själv och har förmågan att förändra Devlins planer - och hans liv. De dras oåterkalleligt till varandra, trots att hon har all anledning att frukta honom och han henne. Och medan de kommer varandra allt närmare överskuggas hela Alvriket av ett ännu större hot. Kan de rädda sin värld utan att förlora varandra?




Die for Me - Amy Plum


My life had always been blissfully, wonderfully normal. But it only took one moment to change everything.
Suddenly, my sister, Georgia, and I were orphans. We put our lives into storage and moved to Paris to live with my grandparents. And I knew my shattered heart, my shattered life, would never feel normal again. Then I met Vincent.
Mysterious, sexy, and unnervingly charming, Vincent Delacroix appeared out of nowhere and swept me off my feet. Just like that, I was in danger of losing my heart all over again. But I was ready to let it happen.
Of course, nothing is ever that easy. Because Vincent is no normal human. He has a terrifying destiny, one that puts his life at risk every day. He also has enemies.. immortal, murderous enemies who are determined to destroy him and all of his kind.
While I'm fighting to piece together the remnants of my life, can I risk putting my heart as well my life and my family's in jeopardy for a chance at love.


Antiloper - Ester Roxberg


Tänk att det är slut nu. Lidandet som vi har utstått i tolv år. Äntligen. Som vi har längtat, Astrid.
Det är nu livet börjar, det var så vi sa det. Jag borde boka en resa jorden runt. Backpacka. Jag skulle kunna göra precis vad som helst. Vi är fria nu.
Men när jag vaknade i morse stod allt bara still. Vad äter man till frukost som vuxen? Vad ska jag ha på mig? Ska man bara resa sig och börja gå?
Jag hittade lappen bakom elementet. Rullgardinstråden hade fastnat, och det var då jag såg den. En gul post-it. "Du är min bästa vän" står det, med din handstil. Jag har suttit med den i handen i fem timmar nu. Jag skulle kunna börja gå nu, om det ändå betydde någonting.
Förstår du inte, Astrid...
Du är mitt syre.
***
De har inte mycket gemensamt, Astrid och Ellen. Ändå blir de vänner, den första dagen på gymnasiet och för alltid. Föreställer de sig. Tills något händer. Något händer med Ellen som gör att hon försvinner längre och längre in i sig själv, bort från världen och bort från Astrid.


Av dessa böcker ligger Silence, tredje delen i Hush, Hush-serien, högst upp i min önskelista och kan bara säga att jag är så sjukt sugen på att läsa den! Fattar egentligen inte varför jag inte köpt den än, eftersom jag verkligen älskade de två första böckerna, Hush Hush och Crescendo. Funderar förresten på att läsa om dem snart! :)


// Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar