2011-12-09

Författarbesök

Igår kväll var jag och lyssnade på författaren Lasse Berg som berättade om sin senaste bok Skymningssång över Kalahari - Hur människan bytte tillvaro. Intressant, men hade inte riktigt räknat med att det skulle bli en föreläsning om människans historia, utan tänkte mig nog att det mer skulle handla om författaren och om själva skrivandet.



Hade fortfarande kvar bilden från förra författarbesöktet i bakhuvudet då Torgny Karnsted var där och pratade (bland annat om sin bok Låtsaskungen). Trodde att det här skulle vara på samma sätt, men antar att alla författare har olika upplägg..


Jaja, som jag sa så var det faktiskt väldigt intressant och på sina ställen ganska roligt. Så även om det inte blev som jag hade tänkt mig så var det i alla fall en trevlig föreläsning :)


// Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar