2012-05-16

En massa nytt! :D

Älskar känslan av att öppna ett paket fyllt med underbara böcker! Snacka om att det kan göra ens dag och jag blir så glad bara jag tänker på det, att dessa åtta böcker nu tillhör mig :) Väntar visserligen på en till, men den kommer förhoppningsvis i slutet av veckan.
Den här gången blev det hur som helst dessa skönheter som fick flytta in i min bokhylla:


Det blev bara två svenska böcker den här gången (tre om man räknar med den som inte kommit än)

  • Järnprinsessan, av Julie Kagawa. Andra delen i The Iron Fey-serien. Eftersom jag gillade första delen kände jag mig mer eller mindre tvungen att läsa fortsättningen.
  • Eld, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Del två här med, men i Engelsfors-serien. Ja, kan i princip säga samma sak om denna: gillade första, måste läsa andra.




De här två sparas till sommaren! Misstänker att det blir perfekt sommarläsning.

  • Jellicoe Road, av Melina Marchetta. Har i stort sett bara hört bra saker om den här, framför allt av Frida, så den här ska bli extra spännande att få läsa.
  • The Story of Us, av Deb Caletti. Har ni följt bloggen ett tag vet ni att jag är megasugen på att läsa denna ;)



Avslutningsvis blev det lite blandat inom Paranormal/Fantasy/Romance... Lite sånt trevligt, helt enkelt.

  • Forbidden, av Syrie James och Ryan M. James. Har läst lite blandade recensioner av denna, men jag har velat läsa den hur länge som helst. Och jag älskar framsidan.
  • So Shelly, av Ty Roth. Verkar spännande! Och framsidan... dregel! Allvarligt.
  • Clockwork Angel, av Cassandra Clare. Ett måste helt enkelt!
  • The Last Echo, av Kimberly Derting. Här får jag lov att säga att jag snålade lite. Den inbundna är betydligt snyggare än den här (helt okej ändå), men den här gången avgjorde priset. Är hur som helst grymt nyfiken!


Åtta nya böcker alltså och en riktigt glad Agnes, som väntar spänt på den nionde boken :) Kan väl avslöja då att ni kommer att få ta del av en riktig snyfthistoria när den dyker upp. Tro mig, ni kommer inte ha ett öga torrt...

//Agnes

8 kommentarer:

  1. Jag älskar också känslan av bokpaket i brevlådan, kan göra en annars tråkig dag till den bästa på länge ;)
    Svar: Jo, det är svårt att hinna med alla, jag kommer läsa dystopier tills jag blir blind x)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med nya böcker!

    SvaraRadera
  3. Oooh, många bra böcker där :D

    SvaraRadera
  4. Kul med nya böcker :) har kickat lite på the last echo men ska inte det vara andra delen i en serie? :)

    SvaraRadera
  5. Härligt med nya böcker :D
    Själv går jag här hemma och bara väntar på böckerna jag beställde i måndags :)

    SvaraRadera
  6. åh jag vet vad du menar när man får hem det där paketet. Underbaart! Ser ut som en bra blandning böcker.

    SvaraRadera
  7. Sv: Ja, fast det är ändå rätt jobbigt att vänta när man vet att böckerna är böcker som man verkligen vill läsa och man bara går och väntar på att de ska komma, fast sen blir man ju väldigt glad när de väl kommer :)

    SvaraRadera
  8. SV: Eller hur! Shiver är awesome :D

    SvaraRadera