2012-05-06

My Soul to Keep
















Titel: My Soul To Keep
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers, #3
Betyg: 4,5/5

Kaylee has one addiction: her very hot, very popular boyfriend, Nash. A banshee like Kaylee, Nash understands her like no one else. Nothing can come between them.Until something does.Demon breath. No, not the toothpaste-challenged kind. The Netherworld kind. The kind that reallycan kill you. Somehow the super-addictive substance has made its way to the human world. But how? Kaylee and Nash have to cut off the source and protect their friends—one of whom is already hooked.And so is someone else…

My Soul to Keep är precis lika bra som de tidigare böckerna i serien, om inte ännu bättre! Anledningen till att den inte får full pott är för att jag tyckte att Tod fick vara med alldeles för lite i den här boken. Det kan helt enkelt inte bli perfekt utan honom ^^ Men annars tyckte jag som sagt att den var väldigt, väldigt bra och efter att ha läst tre böcker tycker jag nog att jag, utan dåligt samvete, kan få säga att detta är en ny favoritserie. Jag älskar att det finns en röd tråd genom alla böcker samtidigt som varje bok är sin egen på något sätt. På det sättet bli det aldrig tjatigt, utan tvärtom. Man vill ha mer och mer och mer. 

Spänningen är hög genom hela boken och även om jag faktiskt lyckades klura ut en del saker ganska tidigt, så satt jag som på nålar hela tiden och bläddrade som en galning för att få veta vad som skulle hända härnäst. Man kan ju aldrig vara helt säker.. Förutom att det är väldigt mycket spänning, får man också mer förståelse för världen, olika varelser och inte minst Demon's Breath.

Karaktärsmässigt så växte Kaylee väldigt mycket i den här boken. Jag har tyckt om henne hela tiden, men jag gillade att hon blev mer självständig och vågade stå på sig mer i den här.  Nash däremot sjönk som en sten och det krävs mycket för att jag ska börja gilla honom igen, så vi får väl se hur det blir med det i resterande delar i serien. Hoppas dock på att det ska bli bättre! Tod är fortfarande min favoritkaraktär och som jag nämnde tidigare så är det avsaknaden av honom som gör att boken inte får toppbetyg. Han är helt enkelt underbar (tror nog att jag börjat få en liten crush på honom haha ^^ )  och växer för varje bok. Älskar hans kommentarer, som nästan alltid får mig att le, och att han alltid ställer upp för Kaylee och de andra. Är han inte med mer i nästa bok så vet jag inte vad jag gör. 

// Frida

1 kommentar:

  1. Va roligt att du läser den serien! Jag älskar den liksom du säger jag att den är min favvoserie. Jag har läst så många delar som har kommit och om du gillar den ju så kommer du fortsätta gilla böckerna! :D
    SVAR: Ja, läs den! Den var verkligen underbar och jag ska beställa hela boxen av serien! :D

    SvaraRadera