2012-05-05

På väg - Bokomslag

Åh, jag älskar att kika runt på fina omslag, kan inte få nog av dem! Tycker det är lite småkul när man sitter och tittar och så upptäcker man att många är ganska snarlika varandra. Även om böckerna handlar om olika saker får jag på något sätt liknande känsla av dem och är det första omslaget fint till en bok som verkar bra blir jag genast intresserad av en annan bok med liknande omslag.


Så här i vårtider när vädret (äntligen!) börjar bli lite bättre märker jag att jag drar mig väldigt mycket till böcker som får mig att tänka på sommaren. Och en sommar för mig bara måste innehålla någon form av Road Trip. Här är några böcker med ett litet Road Trip tema (får i alla fall jag känslan av) på sina omslag (alla handlar dock inte riktigt om det, men det är ju framsidorna jag vill visa ;) ) För att läsa mer om böckerna klicka på bilderna.


Ni har förmodligen sett de flesta av dessa omslag tidigare, men visst är de väl härliga? :)

In Honor  You Are Here  Two-Way Street

While He Was Away  Honey, Baby, Sweetheart  Take Me There

Var tvungen att ha med Take Me There, även om det kanske inte är uppbyggt riktigt så som de andra, för det är helt enkelt superfint! Och boken handlar trots allt om en liten Road Trip. Ska spara mitt exemplar av boken till en riktigt härlig och varm dag :)


//Agnes

1 kommentar:

  1. SV: Eller hur :D Och omslagen är ju bara för fina ^^

    SvaraRadera