2012-05-20

Evernight

Evernight (Evernight, #1)Titel: Evernight
Författare: Claudia Gray

Serie: Evernight, #1
Betyg: 0,1 0/5

Bianca wants to escape.

At the eerily Gothic Evernight Academy, the other students are sleek, smart, and almost predatory. Bianca knows she doesn't fit in.

When she meets handsome, brooding Lucas he warns her to be careful--even when it comes to caring about him. But the connection between them can't be denied. Bianca will risk anything to be with Lucas, but dark secrets are fated to tear them apart...and to make Bianca question everything she's ever believed
.

Ja, var ska jag börja? Jag som inte trodde att jag skulle hitta en bok som var så dålig som Deadly Little Secret, men oj så fel jag hade. Evernight var så galet dålig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag är en sån som måste läsa ut boken, hur dålig den än är, men jag har nog aldrig varit så nära att bryta det mönstret som med den här. Varje, och då menar jag varje sida var en pina att ta sig igenom. Jag kan omöjligt förstå hur den kan ha FYRA stjärnor på goodreads. Det är helt obegripligt. 

För det första är huvudkaraktären Bianca en riktigt irriterande karaktär. Jag klarade helt enkelt inte av henne, och Lucas ska vi inte ens tala om. Ärligt talat så förstår jag inte vad den tjejen ser i honom och varför hon ens börjar umgås med honom. Men vad vet jag, jag är kanske ensam om att snarare springa för mitt liv och skrika på hjälp än att bli störtförälskad om någon hoppade på mig i en mörk, läskig skog. 

Själva historien är inte heller den något att tjoa över. Den känns helt osammanhängande vilket jag inte tänker inte gå in mer på det här, för om någon skulle vilja läsa den här boken någon gång skulle det spoila ganska mycket. Men jag kan i alla fall säga att jag aldrig någonsin varit med om en så skrattretande dålig vändning tidigare. Boken var dålig redan från början med det där fick den att sjunka till botten av Marianergraven! 

Jag skulle kunna hålla på i evigheter och prata om allt som jag ogillade med den här boken, men jag ska försöka behärska mig ^^. Istället för att klaga mer kan jag förklara varför den fått 0,1 poäng istället för 0. Jo, jag tyckte att karaktärerna Raquel, Vic, Patrice och Balthazar förtjänade var sin 0,025 poäng eftersom de, de få stunder de var med, gjorde boken lite, med betoning på liiiite, mindre värdelös. Nej, efter lite mer eftertanke så tycker jag inte ens att den förtjänar 0,1 poäng, utan en fet nolla är vad den får. 

// Frida


   

1 kommentar:

  1. Har inte läst den här, men hatar när huvudpersonen helt ologiskt (och oftast sjukt korkat) kärar ner sig i nån som anfaller/attackerar/försöker döda henne etc.

    SvaraRadera