2012-05-09

Omslagsnytt! :)

Ni som följt bloggen ett tag vet att både jag och Agnes är riktiga omslagsnördar och kan sitta och leta fina omslag i flera timmar. På senaste tiden har det släppts ganska många nya omslag på kommande böcker och jag tänkte visa några av dem här :)

Asunder (Newsoul, #2)Det första omslaget är till Asunder, uppföljaren till Incarnate. Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det. Älskade omslaget till Incarnate, och tycker nog att de här är lite för likt och det är något som inte känns helt rätt. Men fint är det i alla fall, även om det inte är en favorit. Gillar färgerna och ljuset! :)




Reaper
Det andra är omslaget till Reaper av L.S Murphy. En bok som jag faktiskt inte hört talas om tidigare, men som låter riktigt bra. Tycker att hela grim reaper grejen låter intressant, och dessutom verkar den vara ganska humoristisk, något som aldrig är fel. Omslaget är kanske inte det bästa jag sett, men jag gillar det ändå. Vet inte riktigt varför, men någonting är det ^^
















The Iron Legends (The Iron Fey, #1.5, 3.5, 4.5)Här är omslaget till samlingsvolymen The Iron Legends av Julia Kagawa, som innehåller Winter's Passage, Summer's Crossing och Iron's Prophecy. Är inte helt förtjust i omslaget, tycker mycket bättre om omslagen till själva Iron Fey-serien, men gillar ändå att man tydligt ser att de hör ihop med varandra. Har läst att många tycker att personerna inte alls ser ut som de föreställt sig dem, men eftersom jag inte läst en endaste bok ur Iron Fey-serien kan jag inte säga så mycket om det. Kanske någon av er som läst dem och kan säga hur ni tycker de stämmer överrens med bilden ni hade av karaktärerna?








The Lost Prince (The Iron Fey: Call of the Forgotten, #1)
Här kommer ännu ett Julia Kagawa-bokomslag, nämligen det till The Lost Prince. Det är första boken i en planerad trilogi som utspelar sig några år efter Iron Fey-serien och som ska handla om Mehgans bror Ethan Chase. Tyvärr tycker jag inte alls om omslaget. Tråkigt, men sant. 
















Mystic City (Mystic City, #1)Sist, men inte minst så har vi omslaget till Mystic City av Theo Lawrence. Fullkomligt älskar det här omslaget. Så fint! Gillar allt med det. Det flygande håret, tjejen som tittar ner, färgerna, staden och det lite abstrakta i bakgrunden. Nästan så att jag måste köpa den bara för omslagets skull ^^ 
















// Frida

4 kommentarer:

  1. Omslaget på Asunder var jättefint!

    SvaraRadera
  2. Jag kan komma på mig själv med att sitta och kika runt på internett endast på fina bokomslag även om jag inte är intresserad av att köpa några nya böcker. Det finns så mycket fint därute! :D Håller med om den första, de omslagen är väldigt lika varandra.

    SvaraRadera
  3. SVAR: Ja, det har jag fått höra så därför ska jag läsa om den och nu när jag också har den på svenska blir det nog det så :P

    SvaraRadera
  4. Omslaget till The Iron Legends tycker jag är helt okej, och känns som att det passar in med de övriga omslagen. Sen om karaktärerna ser ut som jag tänkt mig dem vet jag inte säkert, men det är inget jag stör mig på i alla fall. Däremot tycker jag omslaget till The Lost Prince ser lite konstigt ut. Det känns inte riktigt som om han smälter in så bra...

    SvaraRadera