2012-08-30

Böcker att längta efter (2)

Det var ett tag sedan nu, så ni kanske inte kommer ihåg det, men för någon månad sedan gjorde jag ett inlägg med titeln "Böcker att längta efter". Inlägget innehöll böcker som kommer att publiceras 2013 och som jag längtar efter att få läsa. Eftersom det var så längesedan jag publicerade det förra inlägget, och för att jag hittat många intressanta böcker sedan dess, tänkte jag att det var dags att gör ett nytt sånt här inlägg.

         The Summer Prince  Linked  That Time I Joined The Circus  Furious

The Summer Prince - Alaya Dawn Johnson 
En dystopisk berättelse som utspelar sig i Brasilien. Hur häftigt låter inte det? Älskar när böcker utspelar sig på lite annorlunda platser. Dystopier finns det ju gott om nuförtiden, och jag tror inte att jag hade blivit lika intresserad om den hade utspelat sig i, låt säga USA. Det är för vanligt helt enkelt. Men när det är i Brasilien blir det genast mycket intressantare. 

Linked - Imogen Howson
Det var omslaget som fångade min uppmärksamhet, lite rörigt men samtidigt coolt. Boken handlar om en tjej som har konstiga uppenbarelser, fantomsmärtor och som får blåmärken och liknande från ingenstans. Det hela får sin förklaring när hon upptäcker en tidigare okänd tvillingsyster. Tillsammans måste de fly från regeringen som vill åt något som tvillingsystern har, eller något i den stilen. ^^ Låter lite konstigt, men ändå ganska spännande. Är nyfiken i alla fall. 

That Time I Joined The Circus - J.J. Howard 
En contemporary som handlar om en tjej som letar efter sin mamma, och som börjar jobba på en cirkus eftersom hon vet att mamman jobbat där tidigare. Gillar cirkusmiljöer eftersom det är något lite magiskt över det hela och jag tycker att det här verkar vara en väldigt söt liten bok. Ska definitivt hålla ögonen på den. 


Furious - Jill Wolfson 
I den här boken är det grekisk mytologi som står i centrum. Handlar om ett gäng tjejer som får reda på att de är hämndgudinnor, så kallade furier. Tycker om böcker med grekisk mytologi och har läst en hel del, men har faktiskt aldrig hört talas om furier tidigare. Eller så är det bara namnet jag inte känner igen. ^^ I vilket fall så tycker jag att det låter lovande. 

1 kommentar:

  1. The summer prince verkar hur bra som helst, roligt med en dystopi som utspelar sig någon annanstans än i USA :)

    SvaraRadera