2012-08-10

Friday Founds (30)

           The Eyes of a Stranger  Silent Song  Inescapable (The Premonition, #1)  The Bronze Horseman (Tatiana and Alexander, #1)

The Eyes of a Stranger - Elaine Littau

En historical fiction som utspelar sig i slutet 1800-talet, där en ung kvinna upptäcker att det hon trodde var hennes förbannelse istället verkar vara en nyckel till frihet. Vet egentligen inte om det här är en YA, men blev hur som helst riktigt nyfiken på den.

Silent song - Ron C. Nieto

Gillar verkligen titeln på den här boken. Silent Song... Lite sorgligt på något sätt, samtidigt så otroligt vackert. Ska vara en bok om musik och kärlek och kärleken till musik, en bok om att vara populär och tycka om någon som inte är det och att tillåta sig själv göra det man älskar mest.

Inescapable (The Premonition #1) - Amy A. Bartol

Att jag fastnade direkt för det här omslaget var kanske inte så konstigt med tanke på att jag fullkomligt älskar fjädrar av alla dess slag och när jag sedan förstod att boken skulle handla om änglar kunde det knappast bli bättre. Åh, behöver jag säga något mer än att det är något speciellt med böcker om änglar...

The Bronze Horseman (Tatiana and Alexander #1) - Paullina Simons

Här har vi ännu en historical fiction. En bok om kärlek och hopp trots hårda tider av svält, fattigdom och krig. Ska vara ärlig och säga att jag egentligen inte är så speciellt glad för böcker som utspelar sig under andra världskriget, men den här verkade faktiskt vara riktigt bra. 


           The Jewel and the Key  Infinite Days (Vampire Queen, #1)  The Girl Below  ReVamped (Angel Creek, #1)

The Jewel and the Key - Louise Spiegler

Böcker om tidsresor är verkligen häftiga så jag tvekade inte en sekund när jag såg den här. Boken handlar om en tjej som bor i Seattle och som hoppar fram och tillbaka i tiden med hjälp av en spegel. Låter spännande och den har fått ganska så bra betyg på Goodreads, så jag skulle nog vilja ge den en chans. 

Infinite Days - Rebecca Maizel

En vampyrbok där huvudpersonen precis blivit mänsklig igen efter att ha varit vampyr i sådär 600 år. Lite annorlunda koncept vilket jag tycker är väldigt skoj. Alltid spännande med lite nya saker och inte det gamla vanliga som man läst hur många gånger som helst. Att boken också innehåller tjej som faller för mystisk kille behöver vi inte gå in på... 

The Girl Below - Bianca Zander

Här låter jag ett utdrag från bokens Goodreadssida tala för sig själv: A breathtaking whirlwind of mystery, transgression, and self-discovery, Bianca Zander's The Girl Below is a haunting tale of secrets, human frailty, and dark memory that heralds the arrival of an extraordinary new literary talent. 
Åh! Jag vill ha! Låter precis som min typ av bok, även om den kategoriserats som en vuxenbok och jag oftast avskyr vuxenböcker. 

ReVamped (Angel Creek, #1) - Ada Adams

Ännu en vampyrbok och om jag ska vara helt ärlig så lade jag till den här boken i min to-read-list bara för att den fått så otroligt bra recensioner och betyg överallt. Hade antagligen inte ägnat den någon större uppmärksamhet annars. Handlingen låter faktiskt väldigt bra och när jag såg Evie's recension med orden "This is easily one of the most original, totally badass takes on the vampire world ever!"  kände jag att jag bara var tvungen att läsa den. Kanske följer med vid nästa bokbeställning? 



Det här är alltså böckerna vi hittat den här veckan. Är det någon som ni tycker verkar vara extra intressant eller som ni kanske har läst redan? :)


//Agnes och Frida

1 kommentar: