2012-08-20

Nya YA-boksläpp 20/8 - 26/8

            Capture Over You  Smashed Such Wicked Intent (The Apprenticeship of Victor Frankenstein, #2)

*Witches

*Contemporary
*Romance
*Realistic Fiction

*Contemporary
*Realistic Fiction
*Romance

*Historical Fiction
*Fantasy
*Horror

           The Rise of Nine (Lorien Legacies, #3) Two or Three Things I Forgot To Tell You The Sinister Sweetness of Splendid Academy  Beautiful Lies

*Science Fiction, Aliens
*Adventure
*Fantasy

*Contemporary
*Realistic Fiction

*Children, Middle Grade
*Fantasy, Fairy Tales
*Mystery


*Mystery
*Contemporary
*Thriller

           Heaven (Halo, #3) Palace of Stone (Princess Academy #2) The Raft The Sweetest Spell

*Paranormal, Angels, Demons
*Paranormal Romance

*Fantasy
*Fairy Tales

*Adventure, Survival
*Realistic Fiction

*Fairy Tales Retellings
*Fantasy, Magic


Vill läsa

Agnes: Fanns en del som verkade bra den här veckan faktiskt, men får nog säga Dragon Aster Trilogy, först och främst. Är ganska nyfiken på Such Wicked Intent också, även om det är andra delen i en serie. 

Frida: Den här veckan är jag mest intresserad av The Raft. Tycker att den låter riktigt spännande och har alltid gillar historier om folk som överlever flygplanskrascher och liknande. Annars så skulle jag gärna vilja läsa Dragon Aster Trilogy också eftersom jag gillar drakar. Är dessutom intresserad av första boken i Halo-serien. 

Finast omslag

Agnes: Tycker omslaget till Two or Three Things I Forgot To Tell You är ganska fint, gillar speciellt ljuset i bilden.

Frida: Svårt den här gången eftersom det inte är någon som riktigt sticker ut, men säger nog Heaven. Tycker alltid att ängelomslag är fina ^^ 

Vill inte läsa

Agnes: Over You och Palace of Stone är nog inte riktigt mina typer av böcker, låter inte så speciellt spännande, men annars skulle jag nog kunna tänka mig att läsa de andra.

Frida: Det var faktiskt ingen den här gången som jag kände att jag absolut inte skulle vilja läsa, men den jag är minst intresserad av är nog Dominion. Tycker att sammanfattningen av den lät ganska så trist och som något man redan läst hundra gånger om. 

Fulast omslag

Agnes: Over You, Pizza, Love, and Other Stuff That Made Me Famous och The Rise of Nine är inte speciellt fina^^

Frida: The Rise of Nine, helt klart. Sååå tråkigt! Omslaget till Palace of Stone är inte heller det något att hurra för. 



1 kommentar:

  1. Verkligen många fula omslag denna gång :P haha

    Dragon Aster, Palace of Stone, Beautiful Lies, The Rise of Nine nej tack!

    SvaraRadera