2012-08-24

Friday Founds (32)

Agnes

             Skin Hunger (A Resurrection of Magic, #1) Tattoo (Tattoo, #1) Magic or Madness (Magic or Madness, #1) The Named (The Guardians of Time Trilogy, #1)


Skin Hunger (A Resurrection of Magic #1) - Kathleen Duey

Okej, nu snackar vi omslag... Såå galet snyggt! Boken handlar både om en bondtjej och en son till en grym köpman. Den ena lever i en värld som är i desperat behov av magi och den andra i en värld som är skadad av det. Flera generationer skiljer dem åt, men deras berättelser har stor betydelse för varandra. Tycker det låter riktigt spännande faktiskt!

Tattoo (Tattoo #1) - Jennifer Lynn Barnes

Här har vi en urban fantasy som handlar om ett gäng tjejer som gör tillfälliga tatueringar på varandra, som plötsligt och oväntat nog ger dem "superkrafter" av olika slag. De inser snart att de måste använda sina nya krafter till att försöka stoppa en mördare (om jag fattade det rätt..?) och snart kämpar de för sina liv. Lät både lite töntigt och spännande på samma gång.

Magic or Madness (Magic or Madness #1) - Justine Larbalestier

Ännu en urban fantasy. Den här handlar om en tjej som tillsammans med sin mamma rymmer från tjejens mormor, en farlig kvinna som tror på magi, tills det visar sig att hon har rätt, magi är verkligt. Lät faktiskt som något jag skulle kunna gilla.

The Named (The Guardians of Time Trilogy #1) - Marianne Curley

Blev helt såld på den här som är en annorlunda time travel-bok där den ena huvudkaraktären har en speciell egenskap som gör att hon kan läka sig själv och den andra kan resa bakåt i tiden för att "rädda" framtiden... Skulle helt klart kunna tänka mig att köpa den här boken.


Frida

                 The Obsidian Blade (The Klaatu Diskos, #1) Don't Expect Magic The Language of Flowers The Death Catchers


The Obsidian Blade (The Klaatu Diskos #1) -  Pete Hautman
Läste en riktigt bra recension av den här boken för ett tag sedan och blev genast sugen på att läsa den. Det ska vara en science fiction fylld med tidsresor, alternativa världar och tankeväckande tema. Låter riktigt spännande om du frågar mig. 

Don't Expect Magic - Kathy McCullough

Verkar vara en söt och lite smålöjlig historia om en tjej som inte tror på sagor eller lyckliga slut eftersom hennes eget liv är så kasst. Men en dag får hon plötsligt veta att hennes pappa är någons "fairy godmother", och att hon troligen är det själv eftersom det är ärftligt. Det låter rätt knäppt, men ändå ganska kul. Tror att jag kan gilla den. 

The Language of Flowers by Vanessa Diffenbaugh 

Handlar om en tjej som har svårt att lära känna människor, och hennes kontakt med omvärlden sker genom blommor och deras mening. Låter lite konstig, men det var ändå något som jag fastnade för. Såg den på skolbiblioteket idag med, så chansen är nog ganska stor att jag lånar hem den för jag är ganska så nyfiken på vad det är för typ av bok.

The Death Catchers by Jennifer Anne Kogler 

Om jag ska vara ärlig så var sammanfattningen ganska så flummig, och jag förstod inte riktigt vad den skulle handla om, men jag tyckte att begreppet "Death Catcher" lät spännande. Har fått en hel del fina recensioner också, vilket aldrig är fel. Tror nog att det kan vara en bok som jag skulle gilla. 


// Agnes & Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar