2012-08-22

Bokfestival

bokfestivalen logga
Jag brukar klaga på att allt roligt bokrelaterat nästan alltid händer i Stockholm (med undantag av Bokmässan) och aldrig här nere i Skåne, där jag och Agnes bor, vilket är lite tråkigt. Men nu så har jag faktiskt upptäckt att det finns en bokfestival i Kristianstad, inte alls långt ifrån oss, som verkar helt okej. Mer än okej faktiskt. Lite pinsamt att jag aldrig lagt märke till det tidigare, med tanke på att det här inte är första året den hålls direkt, men ändå. Blev väldigt glad när jag upptäckte den i alla fall ^^

Festivalen hålls mellan den 6-8 september och dagarna kommer vara fullspäckade med författarframträdande, seminarier, bokbord och annat smått och gott. Hela programmet finns att titta på här.
Bland annat så kommer Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck att vara där och hålla ett framträdande klockan halv fem på fredagen.

Kristin Cashore
Själv ser jag mest fram emot lördagen eftersom det är då Kristin Cashore, författaren till serien Graceling Realm, kommer att vara där. Åh, vad roligt det ska bli! Älskade Graceling och håller just nu på och läser Fire (andra boken i serien) och tycker väldigt mycket om den också, så det ska bli så häftigt att träffa henne på riktigt. Hoppas på att få i alla fall en av böckerna signerade. Hade varit rätt så awesome. :D


Mer information om bokfestivalen kan du hitta här.

// Frida

3 kommentarer:

  1. Det är nästan bud på att läsa en Cashore-bok för att kunna träffa henne, haha. (När boknörden har talat.)

    SvaraRadera
  2. Gahhhh! Just den helgen har jag konferens med jobbet. Varför, varför, varför? :( Men hoppas på att ni kommer att ha kul i alla fall! Hälsa Cashore från mig :p

    SvaraRadera
  3. VAAAAAAAA?!?!?! SKA KRISTIN CAHSORE VARA DÄR?!?!?!?! OMG!!! MÅSTE JU KOMMA NER DIT PÅ NÅGOT SÄTT!!!!!!!!!!!!!! Men guuud! Kan ni inte skaffa en autograf till mig?!?!?!? Heerrregud! Nu får jag lite smått panik! :O :D :S (förlåt för min fina dampkommentar :P )

    SvaraRadera