2012-08-17

Friday Founds (31)

          The Silver Kiss  Providence (Providence, #1)  Vintage Veronica  My Name Is Memory

The Silver Kiss - Annette Curtis Klause

Vanligtvis är jag egentligen inte så överförtjust i vampyrböcker, har nog aldrig riktigt varit det, men den här boken verkade ändå vara helt okej. Jag gillar omslaget som är väldigt enkelt men samtidigt väldigt fint, speciellt löven är fina, och jag tycker att omslaget passar bra till titeln. 

Providence (Providence #1) - Jamie McGuire

Här har vi en fantasybok som handlar om en tjej som hamnar mitt i ett krig mellan helvetet och jorden. Det är inte ofta jag kommer över böcker som handlar om helvetet så jag blev faktiskt riktigt nyfiken på detta, plus att boken verkar innehålla både änglar och demoner och det är jag ganska svag för^^.

Vintage Veronica - Erica S. Perl

Förutom att den här boken har ett jättegulligt omslag så verkade den också vara väldigt rolig, även om den nog riktar sig till lite yngre läsare. Handlar om en tjej som är modeintresserad, överviktig och utan vänner, som får jobb i en vintagebutik och tvingas följa efter en kille, som hon såklart får känslor för. Låter lite halvfånigt, men samtidigt ganska skoj^^

My Name Is Memory - Ann Brashares

En paranormal historical fiction där huvudkaraktärerna har träffat på varandra och blivit förälskade i alla deras tidigare liv, men alltid tvingats ifrån varandra. Nu, i detta livet, måste de komma på ett sätt att få vara tillsammans för alltid. Kul med lite annorlunda handling! Har faktiskt kikat på den här boken tidigare och kanske händer det att den trillar ner i min brevlåda i framtiden?

          Wishing For Someday Soon  The Secret Hour (Midnighters, #1)  Stealing Heaven  Black Painted Fingernails

Wishing For Someday Soon - Tiffany King

Handlar om en tjej, vars mamma är missbrukare, och hur hon kämpar för att fixa ett bättre liv åt sig och sin lillebror. Verkar vara en ganska mörk och tung bok, men tror nog att den kan innehålla en hel del fina stunder också. Precis så som jag gillar det. Fått väldigt fina recensioner på Goodreads också, vilket alltid är ett plus. 

The Secret Hour (Midnighters, #1) - Scott Westerfeld

Snubblade över denna när jag googlade på äldre YA-böcker och fastnade direkt för handlingen. The Secret Hour handlar om en värld där dygnet har 25 timmar istället för 24, men det är endast ett fåtal som faktiskt får leva den där extra timmen. Alla andra upplever den som en sekund. Låter väldigt annorlunda och jag blev väldigt sugen på att köpa den direkt. 

Stealing Heaven - Elizabeth Scott

Handlar om en tjej som är utbildad tjuv och åker omkring med sin mamma från plats till plats för att göra inbrott i dyra villor. Låter lite fånig om jag ska vara helt ärlig, men samtidigt ganska kul. Det är nog inte en bok som jag skulle lägga pengar på, men om den fanns att låna skulle jag definitivt göra det. Är väldigt sugen på att läsa något lite fluffigt, gulligt och roligt för tillfället.

Black Painted Fingernails - Steven Herrick

En road trip-bok som låter lite lik "Amy and Roger's Epic Detour". Behöver jag säga mer? Jag.Vill.Läsa.


Så här ser veckans Friday Founds ut. Fastnar ni för någon speciell bok eller har ni möjligtvis läst någon av böckerna? :)

//Agnes och Frida

2 kommentarer:

  1. Blev sugen på både vintage Veronica och The Secret Hour!

    SvaraRadera
  2. My Name Is Memory låter jättebra!
    Har precis startat en egen bokblogg, så kika gärna in där! :)

    SvaraRadera