2012-08-13

Nya YA-boksläpp 13/8 - 19/8

Nu har vi alltså ändrat upplägget på det här inlägget. Vi är dock inte riktigt helt säkra på hur vi vill att det ska se ut, så det kan hända att vi gör lite fler förändringar till nästa vecka. All feedback på förändringarna uppskattas. :)


          The Kill Order (Maze Runner, #0.5)    Onyx (Lux, #2)    The Treachery of Beautiful Things    The Unnaturalists

 The Kill Order (Maze Runner, # 0,5) - James Dashner
*Prequel till The Maze Runner
* Science Ficiton
*Adventure

 Onyx (Lux #2) - Jennifer L. Armentrout
*Paranormal, Aliens
*Science Fiction


 The Treachery of Beautiful Things - Ruth Frances Long
*Paranormal, Faeries
*Urban Fantasy


*Science Fiction, Steampunk
* Paranormal


          False Memory (False Memory, #1)    Touched    The Heroes of Olympus: The Demigod Diaries    Kissing Shakespeare

*Science Fiction
*Dystopi
*Fantasy

*Fantasy
*Paranormal, Faeries
*Romance

*Urban Fantasy
*Mytologi
*Fantasy

Kissing Shakespeare - Pamela Mingle
*Time-travel
*Historical fiction 


          The Rising (Department Nineteen, #2)    Karma Bites    Intentions    Forsaken (The Fallen, #4)

* Horror
* Fantasy
* Paranormal

* Vampires

* Realistic Fiction
* Contemporary

*Paranormal, Angels
*Romance


                         Earth Girl    Counting Backwards    Rise of the Elgen


*Science Fiction, Dystopia
*Fantasy
*Romance

*Contemporary
*Realistic Fiction


*Science Fiction
*Fantasy



Vill läsa

AgnesHelt klart Touched av Cyn Balog. Har varit sugen på att läsa den här boken ända sen jag hittade den i slutet av förra året. Kommer garanterat att hamna i min brevlåda så småningom.
Frida: En hel del som jag är intresserad av den här veckan. The Treachery of Beautiful Things av Ruth Frances Long eftersom den beskrivs som lite sagoaktig, vilket jag tror kan passa mig väldigt bra då jag älskar fairy tale-retellings. Dessutom innehåller den älvor – ett väsen som har blivit lite av en favorit hos mig. Är också väldigt intresserad av Touched (älvor!), Kissing Shakespare (tidsresor!), Earth girl (dystopi!) och The Unnaturalists (Steampunk!). 

Finast omslag

Agnes: Får nog säga Touched här också. Jag tycker bilden känns väldigt fantasy faktiskt och jag gillar "virvlarna" runt killen (som får mig att tänka på omslaget till Varma Kroppar). Förutom det gillar jag både färgskalan och titelns tysnitt. Ja, riktigt fint faktiskt.
Frida: Måste hålla med Agnes här och säga Touched. Det är riktigt, riktigt snyggt. Älskar färgerna och virvlarna! 

Vill inte läsa

Agnes: Karma Bites låter inte speciellt rolig eller spännande alls om jag ska vara helt ärlig. Tror inte det är min typ av bok. 
Frida: Faktiskt en hel del böcker som jag inte alls känner för att läsa den här veckan. Bland annat Rise of the Elgen, The Rising och Karma Bites. Låter inte alls som något jag skulle tycka om. 

Fulast omslag

Agnes: Står mellan Onyx och Karma Bites. Inga böcker jag hade plockat upp om jag hade sett dem i en affär...
Frida: Gillar inte alls omslaget till The Demigod Diaries. Väldigt tråkigt och stelt. Men om jag ska vara helt ärlig så fanns det ganska många omslag den här veckan som inte föll mig i smaken över huvud taget. 


// Agnes & Frida

1 kommentar: