2012-08-31

Friday Founds (33)

Agnes

         In the Path of Falling Objects  All the Earth, Thrown to the Sky  Faking Faith  Death Watch (The Undertaken, #1)


In the Path of Falling Objects - Andrew Smith


Åh, är såå sugen på den här boken! En road trip-bok som handlar om två ensamma bröder som beger sig ut för att leta reda på vad som finns kvar av deras familj. Med sig på resan har de två liftare:  "The man is crazy. The girl is desperate. This violent ride is only just beginning. And it will leave the brothers taking cover from hard truths about loyalty, love, and survival that crash into their lives."  (Utdrag från Goodreads) Tror nog den får följa med hem vid nästa beställning...


All the Earth, Thrown to the Sky - Joe R. Lansdale


Här har vi en till road trip-bok (något jag börjar gilla allt mer) som handlar om  en föräldralös kille, som tillsammans med sin före detta klasskamrat och hennes lillebror, bestämmer sig för att sticka till Texas efter en bilstöld. Men självklart blir ingenting som de hade förväntat sig. Behöver jag ens säga att jag vill ha den här med?! Det är något speciellt med road trip-böcker...


Faking Faith - Josie Bloss

Fastnade för omslaget till den här boken. Det är kanske inte unikt på något sätt, men jag gillar det ändå. Verkar vara en bra bok dessutom, lite annorlunda från vad jag brukar läsa. Handlar om en utstött tjej som skapar ett alter ego för att kunna skaffa nya vänner, efter en stor sexskandal (om jag nu fattade det rätt?). När hon sedan kommer allt närmre sin nya vän och hennes bror, måste hon bestämma sig för om hon ska avslöja sitt riktiga jag eller fortsätta leva med sin lögn.


Death Watch (The Undertaken #1) - Ari Berk


They say the dead should rest in peace. Not all the dead agree... De två första meningarna på Goodreads fick mig direkt. Det här ska vara en Paranormal/Urban fantasy/Horror-berättelse om en kille som hittar en "Death Watch" i sin pappas gamla kontor, som gör att han plötsligt kan se de döda, och därefter är han fast besluten om att försöka gräva fram både sin pappas och stadens alla hemligheter.


Frida

                           The Lipstick Laws  Ruby Red (Edelstein Trilogie, #1)  Where I Belong

The Lipstick Laws - Amy Holder 

En bok som utspelar sig i high-school miljö, vilket är precis vad jag behöver just nu. Något lite enklare, smålöjligt, men samtidigt roligt. Älskar sådana här böcker, men var väldigt länge sedan jag läste någon. Ni får gärna komma med tips på liknande böcker. :) 

Ruby Red (Edelstein Trilogie #1) - Kerstin Gier


Ännu en tidsresebok. Märks inte alls att jag gillar dem va? ^^ Handlar om en tjej som plötsligt skickas tillbaka till 1800-talets London för att bland annat ta reda på varför hennes mamma ljugit om hennes födelsedatum.



Where I Belong - Gwendolyn Heasley


Rik och bortskämd tjej tvingas flytta till landet när hennes pappa förlorar jobbet. Kanske inte så originell handling, men jag fastnade ändå för den då jag tror att det är en ganska lättläst och söt bok. Är verkligen inne i en period då jag vill ha korta och söta böcker märker jag nu..



Så här ser veckans Friday Founds ut. Hittar ni någon ni tycker verkar intressant? Eller någon ni kanske har läst redan? :)

//Agnes och Frida

2 kommentarer:

  1. Faking faith har jag varit sugen på att läsa väldigt länge, samma sak med The lipstick Laws, where I belong och Ruby Red! :) många intressanta val denna vecka!

    SvaraRadera
  2. Ruby Red åker in på "min-läsa-lista" absolut! Jag älskar också tidsrese böcker. Än har jag bara läst böcker där personen har åkt bakåt genom att forska och lära sig om dess förfäder genom att resa i deras fotspår. Bra de också, den bästa är "Den glömda trädgården", men att faktiskt åka tillbaka i tiden, det låter väldigt intressant. Jag menar åsikts krockar, olika levnads stilar och inte att glömma klädsel olikheter! Det har jag funderat på många gånger själv - hur hade det gått om jag åkte bakåt i tiden till kanske 18- eller 1600-talet?

    SvaraRadera