2012-01-31

Den farliga kyssen

Titel: Den farliga kyssen
Författare: Kjetil Johnsen
Serie: TRE
Betyg: 3/5

Trine gav efter. Hon besvarade kyssen. Deras läppar öppnade sig och kropparna smög tätt intill varandra. De stod så, länge. 

Nu kan hemligheterna förstöra allt för mig. De kan ta ifrån mig mina vänner, mitt liv. Allt jag har. Hemligheter... De skrämmer mig. Det är svårt att förstå varför jag plötsligt har så många! Vad var det som hände? Vad var det som förändrade allt. 

Vilde och Trine kysser varandra och världen blir ny och spännande. Men farlig. Samtidigt döljer Nora och Benedicte egna hemligheter. Och nu är det bara två veckor till en av de fyra vännerna ska dö...

Tyckte faktiskt att den här var något sämre än den första. Den var inte dålig, men inte jättebra heller. Den var något mellanting. Det var fortfarande väldigt spännande, men jag tyckte att det blev lite mer meningslöst babbel i den här. Historien gick inte riktigt framåt. Kanske var det för att jag är otålig och vill veta vem det är som blir mördad. Hatar att jag inte har den minsta aning om vem det kan vara. Det har faktiskt författaren lyckats med väldigt bra. Ibland tror man att man kommit på det, men så händer något annat och man är tillbaka på ruta ett igen.

Karaktärerna har växt något och man har lärt känna dem bättre. Tycker dock det är lite synd att Nora, Benedicte och Nick får mindre tid är Vilde och Trine. Det kan bli lite uttjatat att bara höra deras tankar och funderingar hela tiden. Jag vill få veta mer om de andra också. Snart kommer någon av dem dö också och då kan det vara för sent..

Eftersom böckerna är väldigt korta och de hänger ihop väldigt mycket blir det här inte en jättelång recension. Det finns inte så mycket att säga. Funderar på att kanske göra dubbelrecensioner när jag läser resterande böcker i serien. Alltså ta två böcker i taget. Då har det hunnit hända mer och finns förhoppningsvis lite mer att säga. Kanske till och med väntar tills jag läst ut hela serien. Får se vad det blir :)

// Frida


1 kommentar:

  1. Haha kan avslöja i vilken bok hon blir mördad i om du vill veta? (Fast säger ju såklart inte vem det är) ;)

    SvaraRadera