2012-01-29

Wasteland

Titel: Wasteland (Wasteland #1)
Författare: Lynn Rush
Serie: Wasteland
Betyg: 5/5


Bound by the blood contract his human mother signed four centuries ago, half-demon David Sadler must obey his demonic Master's order to capture fifteen-year-old Jessica Hanks. But as he learns more about her, he realizes she may be the key to freedom from his demonic enslavement.


The only obstacle - Jessica's distractingly beautiful Guardian, Rebeka Abbott. He must not give in to their steamy chemistry, or he will lose his humanity. But fresh off a quarter millennia of sensory deprivation as punishment for not retrieving his last target, he may not be able to resist temptation long enough to save what's left of his human soul.


Att jag hittade den här boken från början var faktiskt av en ren slump - drogs direkt till den riktigt snygga framsidan! - och efter att jag läst om boken kände jag att jag var tvungen att ha den. Så här i efterhand kan jag bara säga att jag är väldigt glad att jag beställde och läste den här boken. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som var så bra, men det var helt klart en bok för mig. Har insett att jag fastnat ganska mycket för böcker om änglar och demoner och annat övernaturligt, så den här passade mig perfekt!


Boken överraskade mig på flera sätt, inte minst när det kom till handlingen - hade av någon anledning fått för mig att den skulle utvecklas annorlunda och handla om något helt annat än vad den faktiskt gjorde - men för mig var det bara positivt. Det var med andra ord bättre än vad jag hade trott. Och sen var det ju huvudkaraktären, David - hälften människa och hälften demon - som jag fastnade för. Jag gillade hans ständiga kamp mot sin inre demon, som hela tiden ville komma fram och få honom att förvandlas för alltid. En stor del av boken innehöll just de här "inre striderna" där han tvingade sig själv att motstå frestelsen att förlora sig själv i kärleken till Beka, som var hans raka motsats och någon han omöjligt skulle kunna få. 


Tempot var lagom högt och något jag gillade speciellt mycket var språket. Att alla pratade som om de verkligen kom från en annan tid, vilket de gjorde. Det kändes så äkta. Att boken innehöll flera oväntade vändningar, blodiga strider och många romantiska, inte minst sagt sexiga inslag gjorde knappast saken sämre - den innehöll helt enkelt allt :)


//Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar