2012-01-11

Det svenska omslaget för Jellicoe Road

Som den Jellicoe Road nörd jag är måste jag ju bara visa omslaget som den svenska översättningen ska ha. X-publishing hade en omröstning på sin blogg där man kunde vara med och rösta fram vilket av de fem möjliga omslagen som man tyckte bäst om. Tyvärr vann inte det omslag jag gillade mest, men det gör inget. Alla omslag var fina, och även det som vann. :) Hoppas verkligen att fler kommer läsa den här underbara boken nu när den kommer på svenska den 15 maj.


Om du vill veta hur det går med översättningen kan du gå in och läsa översättaren, Katarina Kuicks Jellicoe Road-blogg. (OBS! Spoilervarning för er som inte läst boken.) Väldigt intressant läsning måste jag säga. Har aldrig riktigt tänkt på hur svårt det där med översättning kan vara, men nu vet jag :)

// Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar